Παιδαγωγικά,  Ψυχολογία

Σχολείο και πειθαρχία

Το κλίμα του σχολείου και οι πειθαρχικές πολιτικές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ακαδημαϊκή απόδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών. Οι θετικές σχολικές συνθήκες συνδέονται με αυξημένα επίπεδα ακαδημαϊκής επιτυχίας και μείωση των συμπεριφορικών παραβάσεων, ενώ οι αποκλειστικές πειθαρχικές πρακτικές, όπως οι αναστολές φοίτησης, σχετίζονται με αρνητικά αποτελέσματα για τους μαθητές.

Η έρευνα δείχνει ότι το θετικό κλίμα στο σχολείο είναι άμεσα συνδεδεμένο με λιγότερες και ηπιότερες πειθαρχικές παραβάσεις, ενώ οι αποκλειστικές πειθαρχικές πολιτικές αυξάνουν την πιθανότητα αναστολών και εκδιώξεων μαθητών. Το σχολικό κλίμα επηρεάζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, και τα σχολεία που ενσωματώνουν προορατικές πειθαρχικές πολιτικές αναφέρουν καλύτερες σχέσεις μεταξύ μαθητών και προσωπικού και λιγότερα πειθαρχικά προβλήματα​.

Η μελέτη έδειξε ότι τα σχολεία με θετικό σχολικό κλίμα παρουσίαζαν χαμηλότερα ποσοστά αναστολών και τοποθετήσεων σε εναλλακτικά προγράμματα, ενώ τα σχολεία με περισσότερο αντιδραστικές πολιτικές είχαν αυξημένες αναστολές και εκδιώξεις. Παρά τις ενδείξεις ότι οι θετικές πειθαρχικές πολιτικές μειώνουν τα πειθαρχικά προβλήματα, η χρήση τους παραμένει περιορισμένη σε σχέση με τις αντιδραστικές πολιτικές​.

Η βελτίωση του σχολικού κλίματος και η υιοθέτηση προορατικών πειθαρχικών πολιτικών μπορεί να συμβάλει στη μείωση των πειθαρχικών προβλημάτων και την αύξηση της ακαδημαϊκής επιτυχίας. Η μελέτη προσφέρει μια ολοκληρωμένη ανάλυση για τη σημασία του θετικού κλίματος στην αποτελεσματική διαχείριση των πειθαρχικών θεμάτων.

Βιβλιογραφία

  1. Lubiner, A.G. (2015). The Association Between School Climate and School Discipline Policies and Practices in Rhode Island Public Schools. University of Rhode Island.